Re: [LOCALE] regulære udtryk

On Fri, Sep 01, 2000 at 00:29:21 +0200, Keld Jørn Simonsen wrote:
> Hejsa
>
> Et spørgsmål, som diskuteres ivrigt i POSIX-kredse:
>
> Hvis vi taler om det danske locale, bør
> det regulære udtryk [a-c] - indeholde også
> store bogstaver som B ?  a < b,B < c
> eller skal det kun indeholde  små bogstaver?

Kun små bogstaver, tak.

For det første: Det andet ville kunne skabe ubehagelige overraskelser
da man (læs: jeg) ikke venter at sådanne udtryk er locale-afhængige.

For det andet: Det ville være temmeligt besværligt hvis det så blev
nødvendigt at skrive [abcdefghijklmnopqrstuvwxyz] for at matche et
lille bogstav mellem a og z.

For det tredje: Hvis man ønsker at medtage de store bogstaver, kan bare
kalde regcomp(3) med REG_ICASE-flaget.

--
Byrial
http://home.worldonline.dk/~byrial/