Re: [LOCALE] regulære udtryk

On Sat, Sep 02, 2000 at 08:37:13PM +0200, Claus Sørensen wrote:
> Fra: Keld Jørn Simonsen <sslug@sslug>

> Nogen gange kunne det være rart at standarder blev ændret til
> almindelig praksis istedet for at holde fast i dem fordi de er
> standarder. Hvis standarden er åben, er det vil også muligt
> at ændre den.

Ja, det er muligt at ændre åbne standarder, men det tager lidt tid.
Anyway, du kan i dette tilfælde blot lave dit eget locale,
så har du hvad du ønsker.

Det er dog de fleste der ikke gør sådan noget, derfor er det
godt at have nogle standarder, forhåbentligt noge fornuftige
nogen ovenikøbet, og derfor skriver jeg om dette emne.

> Jeg har hørt rygter om, at POSIX er ved at blive tilpasset
> Linux istedet for omvendt, fordi der er en række
> uhensigtsmæssigheder i POSIX, som er bundet til gammel
> Unix-teknologi, hvor Linux netop benytter væsentlig bedre
> løsninger.

Linux har da indflydelse på POSIX. Jeg har bl.a haft en finger med her.

> Desuden skulle Linus have udtalt, at han har benyttet
> POSIX-standarder, hvor det var hensigtsmæssigt.
>
> Er der nogen der kan be- eller afkræfte disse?

Det lyder rigtigt sandsynligt.

keld