Re: [LOCALE] regulære udtryk

Keld:

> Tjoe...

Du virker noget tvivlende. Hvorfor opfatter du det som et
problematisk krav?

> Det er vist selvimodsigende - eller ihvertifalt ikke iflg
> standarden for sortering.

Er det ikke bare fordi sorteringsstandarden bare hælder
store og små bogstaver i samme sæk? Eller er der også andre
problemer.

Det første af mine eksempler burde i øvrigt også have
inkluderet ç: ((a|à|á)|b|(c|ç))

> Det med at ordklasserne sorteres sammen - var også en af mine
             ^^^^^^^^^^^^
???
> bemærkninger i diskussionen internationalt, men der siger
> man at syntaksen er [[a]-[c]}

Da a, à og á ordningsmæssigt er det samme kan [a-c] kun være
veldefineret, hvis man enten lader det betyde
((a|à|á)|b|(c|ç)) eller helt ignorerer localet og blot
bruger tegnenes numre i ISO-10646.

Som bruger af andre sprog end engelsk kan jeg ikke tolerere
at man vælger den anglocentriske løsning en rå
ISO-10646-ordning vil betyde.

> Der er en specialkonvention for dette.

OK.

> Tjoe, det beskriver vel et interval alligevel, selvom
> man skriver største værdi først.

Jamen kommer a før A?

Jacob
--
"han skriver det aldrig så ondt som det er ment"