Re: [LOCALE] regulære udtryk

On Sun, Sep 03, 2000 at 12:08:36PM +0200, Byrial Jensen wrote:

> Ja tak.
>
> Filer som begynder med et stort bogstav er traditionelt tit nogle
> som er vigtige at få øje på, som f.eks. netop README-filer. Det er
> praktisk at få disse vist først, og den erfarne bruger vil normalt
> lede efter dem der.
>
> Ligeså er det praktisk at have filerne som begynder med punktum
> samlet.

Jammen jeg tror du skal blive ved med at leve i det forrige
århundrede og bare holde dig til POSIX-localet:-)

Jeg kan godt se at der har udviklet sig nogle kotumer, baseret
på ASCII-sorteringsorden (eller uorden:-), spørgsmålet er
om disse unoder skal have lov at fortsætte, om man skal have
forskel på almindelig sortering ala en ordbog, og så sortering af filer
med "ls" mm, baseret på POSIX-tradition.

Hilsen
Keld