Re: [LOCALE] regulære udtryk

Keld Jørn Simonsen <sslug@sslug> writes:

> Det er så en specialanvendelse, så vidt jeg kan se.

Tja, men ikke desto mindre temmelig praktisk. F.eks. har jeg i forbindelse med
ordlistearbejdet, haft brug for [a-r] uden store bogstaver. Der kan ikke være
tvivl om at det er lettere at skulle bruge [a-rA-R] end [abcdefghijklmnopqr]
(+ diverse accenterede versioner - og på andre sprog specielle bogstaver der
hører til mellem a og r), og dermed at det bedste er ikke at lade [a-r]
omfatte store bogstaver.

Henrik

--
Henrik Grove --- sslug@sslug --- http://www.diku.dk/students/grove/
Linux overalt! - og det kan kun gå for langsomt!