Re: [LOCALE] regulære udtryk

On Sun, Sep 03, 2000 at 21:39:45 +0200, Keld Jørn Simonsen wrote:

> Jeg er bange for at vi er nogen nørder her, og dybt påvirket
> af hvordan C/POSIX-localet har fungeret, dvs uhelbredeligt
> smittet med ASCII-itis.

Ved nærmere eftertanke tror at du har ret.

Måske ville det være en god ide at tilbyde to forskellige danske
sorteringslokaler:

 - en til korrekt ordbogssortering:

da
DAB
dabbe
da capo
Dan
dan
-danbo
Danmark
danne

 - og en som sorterer specialtegn og store og små bogstaver for sig:

-danbo
DAB
Dan
Danmark
da
da capo
dabbe
dan
danne

Så kan man vælge alt efter smag og situation.

--
Byrial
http://home.worldonline.dk/~byrial/