Re: [LOCALE] regulær e udtryk

Byrial:

> Hvad skal [a] alene betyde? (Kan det f.eks matche á eller A?)

Det _bør_ ikke passe med á og A. Det nytter ikke noget, hvis
man ikke kan udvælge specifikke tegn.

Hvis man vil have á og à med kan man - med mit forslag fra
tidligere i dag - f.eks. skrive [a-a] og, hvis man bruger
dine forslag nedenfor, skrive [a-A] når man også skal have
de store bogstaver med.

> Kunne man evt. lave sådan at
>  - [a-c] kun medtager små bogstaver
>  - [A-C] kun medtager store bogstaver
>  - [a-C] og [A-c] betyder det samme og medtager både små og store
>    bogstaver

Det lyder som en fin løsning. Alternativt kunne man bruge
den lidt længere, men nok lidt klarere [a-cA-C].

Jacob
--
"Any, sufficiently advanced, technology is indistinguishable from magic."