Re: [LOCALE] regulære udtryk

Byrial Jensen <sslug@sslug> writes:

> Kunne man evt. lave sådan at
>  - [a-c] kun medtager små bogstaver
>  - [A-C] kun medtager store bogstaver
>  - [a-C] og [A-c] betyder det samme og medtager både små og store
>    bogstaver

Jeg bryder mig ikke om den sidste. Jeg kan heller ikke se hvad den
vinder over [a-cA-C] eller [A-Ca-c], heller ikke nå jeg prøver på at
lægge alt mine foudtagelser fra mig. Men oplys mig endelig.

Det vil vel ikke være så svært at lave et minimalt locale, der dog
kender æ, ø og å sorteringsmæssigt, men måske ikke "aa", "Mc" og alle
de andre særregler. Og så ellers opføre sig "som vi er vandt til".

Jeg prøvede på et tidspunkt, men det ville tage mere end 5 minutter at
sætte mig ind i.

--
Peter