Re: [LOCALE] Engelsk grammatik (Was: Oversættelse af fetchmail(1))

On Fri, 8 Sep 2000, Keld Jørn Simonsen wrote:

> Jeg høre rimeligt ofte noget ala "it is our wish that this host be..."
> og er selv begyndt at bruge det. Er det en slags ønskemåde?

Jeg ser lige efter i min grammatik. Det er ihvertfald ikke en
fremtidsform.

(Adskillige minutter senere) Jeg kunne ikke finde det,
men jeg mener, det er en form for konjunktiv.
Selv på dansk kan konjunktiv jo bruges som en slags ønskemåde.
(som i: "Kongen længe leve")

Med venlig hilsen

Ole