Re: Tar oversættelse .po v1.13

Byrial Jensen <sslug@sslug> skrev:

> Ja, den skulle nok oversættes. Det er en hjælpetekst for
> <pipe-entry>-funktionen i hjælpelinjen i Mutts brevdele-menu.
> (Morten Bo, hvad siger du?)

Var det ikke med vilje, at det ikke blev oversat? Ellers måske

    gennemføring, gennemledning, overføring

Eller måske ligefrem gennemføringsrør, hvilket dog bliver langt
i forhold til originalen, men til gengæld måske mere
meningsfyldt for den uindviede?

Gennemledning synes jeg selv er meget godt - det knytter også
an til rør-metaforen (man leder noget gennem et rør).

vh.

Morten

--
"It usually takes me more than three weeks to prepare a good impromptu
 speech."                                                 (Mark Twain)