Re: [LOCALE] Re: Tar oversættelse .pot v1.0

On Tue, Sep 12, 2000 at 19:29:56 +0200, Morten Bo Johansen wrote:

> Jeg ved ikke, hvorfor den ikke er med i GNU-arkivet, men ellers
> ligger den her
>

>        http://lynx.isc.org/po/

Hmm, der ligger faktisk 2, og det ser lidt mystisk ud:

lynx-2.8.3.da.po er en delvis oversættelse med 224 ud af 1040
oversættelser. I hovedet står:

"Project-Id-Version: lynx 2.8.3\n"
"POT-Creation-Date: 1999-05-25 07:12:28-0400\n"
"PO-Revision-Date: 1999-09-29 00:07+02:00\n"
"Last-Translator: Kenneth Christiansen <sslug@sslug>\n"

Men lynx 2.8.3 (som i øvrigt er seneste stabile version) blev først
udgivet 2000-04-23!

Den anden fil er lynx-2.8.4.da.po som er komplet oversat. I hovedet
står:

"Project-Id-Version: Lynx 2.8.4pre6\n"
"POT-Creation-Date: 2000-04-22 12:04-0400\n"
"PO-Revision-Date: 2000-07-08 19:09+02:00\n"
"Last-Translator: Morten Bo Johansen <sslug@sslug>\n"

Men Lynx 2.8.4pre6 findes ikke endnu! Den nyeste udviklingsversion
af lynx er i øjeblikket 2.8.4dev9. (Udviklingsversionerne hedder
noget med "dev" indtil de fryses hvorefter de næste versioner vil
hedde noget med "pre" før der endelig en gang udgives en stabil
version 2.8.4).

POT-datoen kunne godt antyde at der i virkeligheden er tale om
2.8.3. Er det tilfældet? Det er i hvert fald ønskværdigt at have en
komplet oversættelse af den nyeste /stabile/ lynxversion.

> I øvrigt opdagede jeg, at SuSE slet ikke distribuerer en
> version af Lynx som indeholder po-filerne. Jeg kunne forestille
> mig at det måske også gør sig gældende for Redhat og andre..?

De mangler også i RedHat 6.2. Den mangler også po-filer for
fetchmail. Her er vist et problem som kræver en nærmere
undersøgelse ...

--
Byrial
http://home.worldonline.dk/~byrial/