Re: Tar oversættelse .pot v1.0

Byrial Jensen <sslug@sslug> skrev:

> Den anden fil er lynx-2.8.4.da.po som er komplet oversat. I hovedet
> står:
>
> "Project-Id-Version: Lynx 2.8.4pre6\n"
> "POT-Creation-Date: 2000-04-22 12:04-0400\n"
> "PO-Revision-Date: 2000-07-08 19:09+02:00\n"
> "Last-Translator: Morten Bo Johansen <sslug@sslug>\n"
>
> Men Lynx 2.8.4pre6 findes ikke endnu! Den nyeste udviklingsversion
> af lynx er i øjeblikket 2.8.4dev9. (Udviklingsversionerne hedder
> noget med "dev" indtil de fryses hvorefter de næste versioner vil
> hedde noget med "pre" før der endelig en gang udgives en stabil
> version 2.8.4).

Det er en raptus fra min side - jeg skulle have skrevet dev6.

> POT-datoen kunne godt antyde at der i virkeligheden er tale om
> 2.8.3. Er det tilfældet? Det er i hvert fald ønskværdigt at have en
> komplet oversættelse af den nyeste /stabile/ lynxversion.

Det er vist egentlig en 2.8.3. Jeg kan se, at pot-filen ikke er
opdateret imellem version 2.8.3rel1 og 2.8.4dev6. Måske er det
forbigået min opmærksomhed at en sådan opdatering er
oversætterens eget ansvar(?). I så fald, hvordan gør man? Det
er noget med xgettext..?

> De mangler også i RedHat 6.2. Den mangler også po-filer for
> fetchmail. Her er vist et problem som kræver en nærmere
> undersøgelse ...

Ærgeligt, ærgeligt, det kan da ikke være for at spare den smule
plads?! Det betyder jo i realiteten, at næppe en mors sjæl
nogensinde kommer til at se oversættelserne, da det kræver at
folk selv kompilerer program og installer sprogfilen manuelt.
Øv!

vh.

Morten

--
"People often applaud an imitation and then sneer at the real thing."
                                                            (Aesop)