Re: [LOCALE] Dato og tid-format

In <sslug@sslug> Klaus Vink <sslug@sslug> writes:

>Alle de (4) firmaer jeg har arbejdet i gennem min karriere har
>insisteret på variationer over YYYYMMDD, men eller unden kommaer,
>punktummer eller bindestreg mellem. Og tid som 23:59 med kolon.

>I militæret ( kalibreringsværkstedet ) var det nærmest fyringsgrund at
>skrive i andet end YY-MM-DD.

>De er også nemmere at sortere på, hvis de er i tekst format.

Disse formater er IKKE beregnet til maskinelt brug - det er til brug
for mennesker. Og på dansk hedder det altså "trettende september
2000", derfor skal det selvfølgelig også komme i den rækkefølge
når det bliver genereret af en computer.

>Foretrukket datoformat (%x): 13-09-2000

Om der skal bruges punktum, skråstreg eller bindestreg mellem de
enkelte elementer kan bedre diskuteres - her er der vist mere plads
for den enkeltes smag. Jeg har det helt fint med både "13-09-2000",
"13/9/2000" eller "13.9.2000" - dog kan den sidste måske misforstås
som et klokkeslet, især hvis man nøjes med to årstals-cifre, altså
"13.9.00". Selv ville jeg bruge skråstregs-formen, og med encifrede
tal, altså "13/9/2000".

>Foretrukket tidformat (%X): 12:01:26

Absolut. Altid kolon som skilletegn i klokkeslet - slet ingen
diskussion om det.
--
Henrik Storner      | "Crackers thrive on code secrecy. Cockcroaches breed
<sslug@sslug> |  in the dark. It's time to let the sunlight in."