Re: [LOCALE] Pipe

Claus S?rensen wrote:

> Jeg synes helt klart at "videref?rsel" d?kker lige pr?cis det, som
> pipe g?r.
>
> Den videref?rer uddata fra et program til inddata i et andet.
>
> S? lad os da kalde den det den g?r.

Efter min mening kan vi godt indsn?vre kandidaterne til :

Videref?rsel
 - Et ord, der ikke s? nemt forveksles med andre koncepter for
dataoverf?rsler, da det ikke bruges ret meget (aldrig?) til andet. Til
geng?ld har nogen den anke, at det antyder at data ikke kan stamme fra det
program, der "sender data videre [fra noget andet]".

og

Overf?rsel
 - Et ord, der er mere i brug til andre ting (bank-transaktioner,
data-overf?rsler til h?ndholdte computere o.m.a.). Til geng?ld antyder det
vel ikke noget om oprindelsen af dataene.

Nogen mener, at man ikke skal overs?tte ordet, men blot bruge "pipe" i
mangel af et dansk ord. Det mener jeg dog er at opgive...

Claus Hindsgaul