Re: [LOCALE] Dato og tid-format

Byrial:

> Jeg vil foreslå at det danske locale laves om så:
>
> Foretrukket datoformat bliver: "1/10 1995"
> Foretrukket tidsformat bliver: "16.00.00"
> Foretrukket dato- og tidsformat bliver:
>   "torsdag den 21. september 1995, kl. 16.00.00 CEST"

Bortset fra brugen af punktummer i tidsangivelser (og
inklusion af sekunder) er jeg enig.

> Forslagene har basis i diskussionen i denne tråd samt
> Retskrivningsordbogen som har følgende eksempler:
>
>   torsdag den 21. september 1995(,) kl. 16.00  (fra § 49)
>
>   1/10-95 eller 1/10 95 eller 1.10.95
>   1/10 1995 eller 1.10.1995 eller 1995-10-01   (fra § 66.3)

Bruger RO virkelig punktum som skilletegn i tidspunkter?

> Hvem skal forslaget rettes til, og hvem bestemmer? (Keld?)

Jeg tror forslaget skal sendes til Keld, men det er
formodentlig DS, der bestemmer.

Jacob
--
"I am an old man now, and when I die and go to Heaven there are two matters
 on which I hope enlightenment. One is quantum electro-dynamics and the