Re: [LOCALE] Rant over distributionen af dsdo (was: Re: [LOCALE] ispell segfaulter....)

Peter Makholm <sslug@sslug> writes:

> Hader I ikke bare når upstream beslutter sig for at ændre praksis?

Jo.

> Først blev bidragsydere ændret til contributers og readme.html.en
> fjernet.

Jeg brugte afskyeligt lang tid på overhovedet at finde de filer er
skulle være i distributionen, så hvis filen med bidragsydere har ændret
navn, kunne det sagtens være min skyld.
At readme.en.html (og readme.sv.html) forsvandt skyldes at jeg synes det
var lidt tåbeligt at distribuere kopier af dokumentationen hvor kun
overskrifterne var oversat.

> Næste version bliver ordlisten omdøbt og også readme.html.da
> fjernet. Desuden er den mindre godt kontrolleret ordliste pludselig
> ikke tilgængelig.

Jeg har også undret mig lidt over hvorfor filen lige pludselig
ikke måtte hedde dansk.ispell længere. Jeg har ikke bemærket at
readme.da.html er forsvundet (jeg har ikke haft tid til at installere
den endnu, jeg har kun kigget på hvad der var) men det er da også helt
hen i skoven.

> Kunne vi lade den officielle dsdo-pakke indholde følgende:
>
> dsdo-<version>/
>    COPYING
>    Copyright
>    README
>    contributers

Jeg synes umiddelbart vi bør kalde filen bidragsydere.

>    words-da.sq
>    unsq
>    ispell/
>       dansk.aff
>       Makefile

Med mindre vi vil have folk til selv at køre munchlist, bør vi nok også
distribuere en dansk.ispell.

> For passende fremtidige værdier af foospell. Det vil gøre det lettere,
> for mig i det mindste, at supporterer flere forskellige formater af
> ordlisten i samme system, og så meget fylder de forskellige typer at
> speciel information heller ikke.

Det eneste problem er at pakken bliver temmelig stor, når vi både skal
have de sq'ede og den munchlistede ordliste med.

> Jacob, iøvrigt de ulovlige tegn munchlist melder om i dsdo-listen, de
> kan bare ignoreres, ikke?

Det betyder bare at de pågældende ord ikke kommer med i
dansk.ispell. Langt de fleste af dem er enten ord med mellemrum i
(hvilket ispell ikke kan håndtere, men vi burde måske så sørge for at
indsætte de enkelte ord?), eller forkortelser med punktum (hvilket
heller ikke er fedt at håndtere i ispell).
Der er (eller har været) dog også nogle sjove ord iblandt, som jeg flere
gang har slået til lyd for at vi fjernede (f.eks. Ibbe`s - bemærk den
elegant svævende accent grave).

Henrik

--
Henrik Grove --- sslug@sslug --- http://www.diku.dk/students/grove/
Fordelen ved Windows er, at man ikke behøver foretage