Re: [LOCALE] Rant over distributionen af dsdo (was: Re: [LOCALE]ispell segfaulter....)

Peter:

> Hader I ikke bare når upstream beslutter sig for at
> ændre praksis?

Jo da. ;-)

> Først blev bidragsydere ændret til contributers

Der blev lagt et vist pres på undertegnede for at
"internationalisere" pakken. Det projekt er ikke færdigt.

> og readme.html.en fjernet.

Det har jeg ikke nogen forklaring på.

> Næste version bliver ordlisten omdøbt og også
> readme.html.da fjernet. Desuden er den mindre godt
> kontrolleret ordliste pludselig ikke tilgængelig.

Det lyder som noget jeg har fundet på. Jeg gik bort fra at
kalde filen med ordene "dansk" og bruger i steder for
"words-<sprogkode>". Det hænger lidt sammen med at jeg har
lagt pres på Red Hat, for at de skal bruge sprogkoder i
deres pakker med [ai]spell-ordlister.

> Kunne vi lade den officielle dsdo-pakke indholde følgende:
>
> dsdo-<version>/
>    COPYING
>    Copyright
>    README
>    contributers

"contributers" eller "contributors"?

>    words-da.sq
>    unsq
>    ispell/
>       dansk.aff
>       Makefile
>    aspell/
>       dansk.dat
>       dansk_phonet.dat
>       Makefile (og ikke install, tak)

Jeg _hader_ at skrive makefiler! Og så var der noget sjovt
med at aspell gerne ville (det er vist rettet) have
installeret "dansk.dat" inden man kan bygge hashtabellen.

>    foospell/
>       special-foospel-information.dat
>       Makefile

Det kan vi da godt gøre, men der er stadig behov for at lave
en ispell-specifik pakke, da det ikke er alle, der har
ressourcer til at køre "munchlist".

> For passende fremtidige værdier af foospell. Det vil
> gøre det lettere, for mig i det mindste, at supporterer
> flere forskellige formater af ordlisten i samme system,
> og så meget fylder de forskellige typer at speciel
> information heller ikke.

Det gør de ikke.

> Dermed ikke sagt at vi ikke må lave specielle pakker til
> ispell og aspell, men det vil være dejligt at kunne
> bruge samme upstream source.

Ok.

> Jacob, iøvrigt de ulovlige tegn munchlist melder om i
> dsdo-listen, de kan bare ignoreres, ikke?

Der er ikke så meget andet at gøre, så jo. Vi kunne vælge at
indsætte delene i forkortelser (uden punktummer) som
tilladte ord.

Hvis jeg får en makefil til aspell, så bygger jeg gerne en
pakke efter din opskrift.

Jacob
--
"There are only two types of data: