Gnome 1.2 på dansk?

Hej,

hvordan får jeg GNOME 1.2 (Helix GNOME) til at skrive på dansk?

Specifikt: hvordan fortæller jeg GNOME at jeg gerne vil have at den bruger de
danske .mo filer som den tilsyneladende har lagt på min harddisk
(/opt/gnome/share/locale/da/LC_MESSAGES/)

Det har ingen virkning at vælge dansk sprog fra gdm før jeg logger ind.
Og hvordan gør jeg når jeg _ikke_ bruger grafisk login (hvilket jeg ikke gør da
min SUsE 6.4 YAST ikke vil lade min gdm opsætning være i fred).

Kan jeg med 1 slag få alle applikationer i GNOME til at skrive på dansk?
Eller skal jeg fortælle hver enkelt applikation at den skal skrive på dansk?

På min harddisk ligger kun ca. 1/3 af de filer som optræder på SSLUGs
statusliste over GNOME oversættelser til dansk.
Hvor finder jeg alle de nyeste danske .mo filer?

Venlig hilsen
Johnny Nielsen