Re: [LOCALE] Gnome 1.2 på dansk?

> Specifikt: hvordan fortæller jeg GNOME at jeg gerne vil have at den bruger de
> danske .mo filer som den tilsyneladende har lagt på min harddisk
> (/opt/gnome/share/locale/da/LC_MESSAGES/)

Red Hat har en /etc/sysconfig/i18n fil hvor man kan indsætte

  LANG=da_DK

Jeg ville næsten tro at SUSE har en indstilling et eller andet sted
hvor du kan sætte sproget tilsvarende. Ellers kan du bare sætte den
som en miljøvariabel. (Dvs. hvis du kører Bash, tilføj til .bash_profile

  export LANG=da_DK

). Det skulle få alle programmer der er i stand til det, til at snakke
dansk. Hvis programmet allerede kører, bliver du dog nødt til at
genstarte det.

> På min harddisk ligger kun ca. 1/3 af de filer som optræder på
> SSLUGs statusliste over GNOME oversættelser til dansk.  Hvor finder
> jeg alle de nyeste danske .mo filer?

Jeg ved ikke lige hvordan statuslisten ser ud, men ofte er flere
programmer slået sammen til en pakke så de deler den samme
potfil. Ellers er det letteste faktisk bare at vente lidt,
oversættelserne kommer næsten altid med i den næste version - og de
kommer jo ret ofte når det drejer sig om Helixcodes
GNOME-distribution.

--
Ole Laursen
http://sunsite.auc.dk/olau/