Re: [LOCALE] Nu også til OpenOffice (Was:Swedish spell checking dictionary updated)

tor 2002-03-28 klockan 11.52 skrev Thorbjoern Ravn Andersen:

> Da der har været en del polemik angående en dansk ordbog i netop
> OpenOffice, vil jeg gerne vide om Stefans metode er let at tilpasse
> andre ordlister?

Tja, den har några brister. Den första är att myspell, som
OpenOffice.org använder, inte stödjer sammansatta ord i nuläget.
Författaren till myspell tyckte att man skulle lägga in alla sammansatta
ord i ordlistan, men jag har troligtvis fått honom på andra tankar.

Jag använder ett litet C++-hack för konverteringen av affixfilen. Hacket
är inte generellt, men fungerar ganska bra för det format som den
svenska affix-filen har, men ibland måste lite justeringar för hand ske
(1 handgjord justering i den svenska listan som nu publicerades). Hacket
finns på http://sedata.org/download/isp2mysp.cpp.

Själva ordlistan är samma som för ispell, med skillnaden i namn och att
första raden är antalet ord i filen.

/Stefan