Re: [LOCALE] Nu også til OpenOffice (Was: Swedishspell checking dictionary updated)

On 28 Mar 2002, Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Da der har været en del polemik angående en dansk ordbog i netop
> OpenOffice, vil jeg gerne vide om Stefans metode er let at tilpasse
> andre ordlister?  Jeg kunne ikke hitte filerne på sv.speling.org.
>
> Jeg har selv interesse i sagen, og vil godt smide tid efter.

Det største problem er rent licens-mæssigt, da en myspell-ordliste baseret
på den danske ispell-ordliste, skal være under GPL, da den danske
ispell-ordliste er under GPL.

Og for at en myspell ordliste kan blive en del af kontorpakken
OpenOffice.org, skal den kunne licenseres under både LGPL og SISSL.

Jeg har dog ikke undersøgt muligheden for, at en myspell-ordliste under
GPL kan tilknyttes en binær udgave af kontorpakken, hvis man som bruger
selv installerer ordlisten.

De herligste hilsner
--
Claus Sørensen        Electromagnetic Systems    Phone:  +45 45 88 14 44
Systemadministrator        Ørsted * DTU          Fax:    +45 45 93 16 34