Kyrillisk HTML

Hej

Jeg kunne vel egentlig lige så godt skrive til Keld direkte,
og det skulle nok også have været på sslug-misc, men altså:

Jeg har været inde på følgende hjemmeside:
http://www.inp.nsk.su/~baldin/Cyrillic-HOWTO-russian/Cyrillic-HOWTO-russian.html
Til min overraskelse kan jeg med Mozilla se de kyrilliske tegn, fint
nok.
Jeg ser så i sourcen til siden, og der står det sandelig også med
kyrilliske
bogstaver - jeg havde forventet at se en eller anden meta-kode i toppen.

wget kan man ikke "snyde" med, og vim viser da også "det rigtige",
det ser således ud: óÏÄÅÒÖÁÎÉÅ

Q: Hvordan man Mozilla finde ud af den hjemmeside skal vises
med kyrilliske bogstaver?

PS: Jeg har ikke kyrilliske tegn i tekstmode, så lynx viser siden
som lydskrift, ret sejt!!!

PS2: Min svigermor taler/skriver russisk,
Og jeg har konverteret noget lyd til www.mp3.com for en russer
som svigermor kender, derfor interessen.

mvh/hans
Domænenavn med æøå? Fisk fra www.ÆrøÅ.dk - de smager!
Mere info på http://www.softwarepatenter.dk/walid.html