Re: [LOCALE] Nu også til OpenOffice (Was: Swedishspell checking dictionary updated)

Claus Sørensen skrev:

> Det største problem er rent licens-mæssigt, da en
> myspell-ordliste baseret på den danske ispell-ordliste,
> skal være under GPL, da den danske ispell-ordliste er
> under GPL.

Medmindre alle bidragyderne kan blive enige om at ændre
licensen. Det var det vi gjorde med den svenske ordliste,
der nu er under LGPL (en enkelt bidragyder svarede ikke, så
jeg droppede de par rettelser han havde bidraget med).

> Og for at en myspell ordliste kan blive en del af
> kontorpakken OpenOffice.org, skal den kunne licenseres
> under både LGPL og SISSL.

_Begge_ licenser?

De er godt nok stride. Så vil jeg næsten hellere bruge en
BSD-licens, hvor _alle_ har lov til at overtage værket (her
har jeg gættet på hvad der står i SISSL).

> Jeg har dog ikke undersøgt muligheden for, at en
> myspell-ordliste under GPL kan tilknyttes en binær
> udgave af kontorpakken, hvis man som bruger selv
> installerer ordlisten.

Det er der vel ikke nogen der kan hindre. Tilsvarende vil
jeg da også gætte på at forlagene ikke vil have noget imod
at lægge "ooffice" og "myspell-sv" på samme cd-rom uanset
hvad OpenOffice-folkene synes.

Jacob
--
"Historien bliver skrevet af vinderne,