Re: [LOCALE] entry != indgang

Kim Schulz skrev:
hejsa
Jeg sad lige og endelig fik taget mig sammen til at få slette emacs og xemacs
fra mit system (hold da op det skrammel fylder), og i den forbindelse opdagede
jeg en, efter min mening, misvisende oversættelse.
Det er i Mandrake cooker.

install-info: advarsel: ingen indgange fundet for
'/usr/share/info/xemacs/tempo.info.bz2'; intet slettet

det er ordet indgang jeg ikke kan lide. Sætningen giver slet ingen mening med
det ord. Det der menes er at den ikke kan finde nogen info/kommando som
omhander hvad den skal gøre med filen....ikke noget med at komme ind til filen
(eller hvad "indgang" nu skulle betyde).

Andre der kan følge mig i dette?

Absolut. I database sammenhænge ville jeg oversætte "entry" til "post". Her er det måske lidt bedre at bruge det mere neutrale "information".

Med venlig hilsen

Ole