Re: [LOCALE] file

On Thu, 16 Oct 2003 21:43:12 +0200
"Frederik 'Freso' S. Olesen" <sslug@sslug> wrote:

> Jeg kunne da ihvertfald ikke finde på at gøre det... men hvorfor vil
> du gøre det? Kan ikke umiddelbart se nogen som helst grund til at
> bruge 'file' istedet for 'fil' (så længe vi taler substantiver
> ihvertfald)...

Jeg kan ikke vænne mit til at sige fil. En fil, det er sådan en
til at skrabe overflader med, til at file med. En file, det er en
sag i et kartotek ... og så er det faktisk også en fil til at
file med på engelsk, det vidste jeg ikke.

Men er der nogen, der gider slå det op i Nudansk ordbog eller i
Retskrivningsordbogen, eksisterer ordet fil om data på dansk?
Det ville være godt at vide.