Re: [LOCALE] file

donald_j_axel <sslug@sslug> writes:

> Ok - man kan kun transmittere bits over nettet står der et andet
> sted jeg så for nyligt. D.v.s. man ikke kan transmittere filer
> over internettet.

Jeg synes du er langt ude nu.

> En fil er en sammenhængende? Det er en ordnet sekvens af bytes,
> hverken mere eller mindre. Og hvis nogen kommer og taler om 10bit
> maskiner (Dec10 eller lign.) så er de for langt ude. Man kan
> godt stille krav om 8 bit pr. byte uden at være for leverandør-
> specifik.

Og hvorfor pokker er det ligepludeslig relevant hvor mange bit der går
på en byte? Hvis du endelige vil pleje kønslig omgang med fluer, så
skal du kalde det okteter hvis du insisterer på at din enhed skal være
8 bit stor.

> Ok, hvad er korpus 2000? En gennemanalyse af tekst, opsamling af
> faktisk sprogbrug?

Korpus (fra latin, krop) er i sprogsammenhæng en samling af
tekststykker. Korpus 2000 er en samling teksterstykker der afspejler
faktisk dansk sprogbrug primært indsamlet mellem 1998 og 2002. Korpus
2000 indeholder opmærkning af ordklasser, samt en række
metaoplysninger om tekststykket blandt andet om det er professione
sprogbrugere, forfatterens alder og om det er voksen til
voksen-kommunikation eller andre alderesrelationer.

Stort set alle ordbøger er baseret på et eller flere korpusser
(flertalsformen korpora ses også, men findes ikke i RO).

--
 Peter Makholm     |                The four letter word beginning with L?
 sslug@sslug |                It's life, love, libc or lisp