Reservered byteværdier i filnavne (Was:Problemer med bogstaver efter opdatering af samba)

Ole Kofoed Hansen skrev:

> Nu springer jeg lige nysgerrigt ind fra sidelinien. Jeg har nemlig altid
> hørt, at 0 var den eneste virkeligt ugyldige værdi i filnavne.

> Jeg har dog lige afprøvet, og kunne ikke umiddelbart se en metode på
> at oprette en fil med / i navnet, så jeg vil ikke afvise, at du har
> ret.  Men i princippet burde det vel ikke være så meget anderledes
> end et mellemrum? Måske er fidusen, at der er alt for mange
> programmer, der skulle skrives om for at gøre / brugbart, så man har
> valgt at lukke for muligheden?

47 (skråstreg i ASCII) er en hel del anderledes end 32 (mellemrum i
ASCII), da 47 er reserveret som skilletegn mellem katalognavne og
filnavne, men 32 kun giver problemer i (nogle) kommandofortolkere.

Jacob
--
»Standardafvigelsen af Excel er 6 Mb« -- Morten Sparre Andersen

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-10-01, 02:03 CEST [an error occurred while processing this directive]