Re: [LOKALT] Tak for et fedt møde i Roskilde

On Tue, Jan 21, 2003 at 08:33:46 +0100, Kim Schulz wrote:

> [snip]

> Det kan man sagtens :o) Jeg har selv et sådanne system sat op så jeg kan
> checke lidt news når jeg er på farten.
> http://www.schulz.dk/news
>
> for at se dets funktionalitet bedst muligt, så se på sslug.vi gruppen
> (novice og teknik gruppen har lidt for mange indlæg til at det kører
> hurtigt nok når ikke newsserver og side er på samme maskine).

Så vidt jeg forstod på mødet, så er der behov for mere "gruppe"
arbejde/snak på fysiske møder, samt noget der mere virker som
en opslagstavle bla. til hjælp for at mindre grupper kan mødes lokalt.

Her er mail/news ikke helt så egnet som f.eks. et webforum,
evt. senere kombineret men noget wiki.

I et webforum kan man også sidenhen redigere sine egne indlæg,
og derved kan en tråd  anvendes som opslagstavle,
f.eks.
  "Viby gruppemøde"
  "Borup firewallgrupe"
   osv.
hvor så det første indlæg i tråden er  opdateret med mødeinformation osv.

For nybegyndere er det også nemmere at gå til med webforum.
Et webforum burde også kunne poste indlæg som email (en del webforum
kan, eller bør let kunne bringes til at kunne dette).
Spørgsmålet er om dette overhovedet er nødvendigt.

--
mvh Frank Damgaard  |