Re: [LOKALT] Tak for et fedt møde i Roskilde

On Wed, Jan 22, 2003 at 01:40:32 +0000, Kim Schulz wrote:

> jeg kan nu ikke se så meget forskel på et nntp web interface og et
> webforum
> med mail integration. forskellen  er vel blot at den ene behøver en news
> server

Du kan ikke rette dit indlæg i nntp/mail.
Og med nntp forældes indlæg og ryger ud.

Ideen var ikke at lave en eller flere nye postlister, men
at lave noget der kunne bruges til nye opgaver.

Derved kan webforum "misbruges" til opslagstavle, faq/howto's mv.
Det har jeg set webforum  anvendt til andre steder.
Disse FAQ/howto/hjælpefiler skal ikke være noget der forsvinder
i arkivet fordi de var postet 6-12mdr siden.

På mødet i roskilde var der ønsker om fysiske "hygge/gruppemøder"
hvor man i mindre grupper kunne arbejde på opgaver/projekter
og hjælpe hinanden videre.
Der var også ønske om at kunne afholde mindre gruppemøder hjemme,
dvs. helt lokalt. Til dette er der brug for noget opslagstavle
som kunne klares med noget webforum.
Senere måske også wiki, men til en begyndelse burde et webforum kunne
anvendes.

--
mvh Frank Damgaard  |