Re: [LOKALT] Lidt at lege med

"Frank Damgaard" <sslug@sslug> wrote in message
news:sslug@sslug

> At læse hos brugeren. Serveren burde kunne trække det.
>
> Mange laver i dag hjemmesider og design med ADSL, og tænker
> ikke på os stakkels modem brugere ;(
Det har du ret i. Fri ADSL til alle!
Det rammer dog også mig, når jeg kører 56K modem fra sommerhus og
lignende steder.

Det

> jeg får den downloadet og må pænt vente til det hele er klar ;(
Så er det altså ikke lige vejen. Et regulært link, så man selv kan
bestemme om og hvornåt må være at foretrække.
Hvis listen er modereret, kan en vedhæftet fil jo stadig give mening.
Moderatoren kan så lægge den ind og linke til den, hvis den er for stor
(eller ikke er af betydning for alle).
Lige med mit docbook-eksempel er det nu rart nok, at jeg fra Windows kan
vedhæfte teksten i Unix-format, så der ikke opstår linieskift-problemer.

> Løsningen skal klare at kunne lave "opslagstavle, FAQ, HOWTO'S mv"
> det kan inn + tilbehør ikke.
Inn er selvsagt kun egnet til debat, spørgsmål og svar osv. Det er den
nu efter min mening til gengæld bedre til end nogle af de fora jeg har
kigget på endnu. Nok nærmest på grund af liste/emne/indlæg/fremvisning
opdelingen i min læser (Outlook og pan passer fint til mine vaner).
Det er sandsynligt, at man ville kunne lave en tilsvarende opdeling i et
eller flere af disse fora, men det er ikke lige det de lægger op til.
I mit FUDforum2 virker tree view kun indenfor den tråd man er i. Man har
ikke valget mellem alle tråde i et forum, og der er slet ikke adgang i
træet til at se højere niveauer (på serverplan).
Til gengæld kan man integrere en news-liste i FUDforum, jeg kom bare
ikke lige igennem med det, så for nu kan det ikke afprøves.
Jeg må indrømme, at det jeg finder stærkest ved forum-ideen er, at flere
direkte kan redigere i samme tekst, og at man kan rette i sine indlæg
(det kan vidst alle i egne indlæg allerede). Der er ikke noget så
ærgerligt som at skrive et indlæg til sslug og derefter opdage, at man
lige havde fået lavet en forstyrrende fejl. Dette gælder primært lister
hvor man samarbejder om noget (bog og signatur) eller giver hjælp
(teknik, netværk osv), hvorimod det på egentlige debatlister
(it-politik) ikke ville være hensigtsmæssigt.
Hvad angår en FAQ vil det vel være mest hensigtsmæssigt, hvis den blev
organiseret emneopdelt og med sine spørgsmål i alfabetisk orden. Det kan
jeg ikke lige få FUD til, den insisterer på kronologisk orden.

http://www.saxtv.dk/forumDk/messages/14/14.html?1041853707
> det kan et forum også anvendes til.

Ja, men der er der tilsyneladende tale om at selve teksten om de
forskellige emner lige så godt kan være et link, som et egentligt indlæg
i eget regi. Jeg kan ikke helt gennemskue det.
Opdelingen i tre områder med tilfældige tal virker nu ikke befordrene på
forståelsen og oversigten, men jeg kan godt se ideen.