Re: [LOKALT] Et navn?

I indlæg:sslug@sslug skrevRune
Zimmermann :/n

> Det er både rigtig og forkert.
> Vi skal _også_ lave opensource....
>
> Nu har du givet dit bud. - lad os se om der er andre der har en
> mening.

Man kan jo udemærket have et udgangspunkt i Linux og en åben indstilling
overfor andre styresystemer.
Jeg er mest tilhænger af at starte med Linux på plakaten, og så se hvad
der dukker op når tingene udvikler sig. Jeg har ikke det mindste imod at
andre styresystemer kommer med i spil, men mener nu, at det er mest
praktisk at starte med det vi har som fælles udgangspunkt.

Noget af det vi pludrede om (det var ret ustruktureret og vældig
hyggeligt) var
1. En Howto til brug for projekter der skal være med til at forbedre et
emne i Linuxbogen
2. Hvordan installerer man inn (eller andre pakker efter behov)
3. Hvordan skal arbejdet i det hele taget organiseres (på internetsiden)

Det kunne være ret praktisk med en udtømmende beskrivelse eller
vejledning i hvordan man kan køre et projekt igennem. Hvis en gruppe
ønsker at sætte xxx op, og ikke lige kan finde ud af hvordan ud fra
diverse afsnit i Friheden, så skulle der findes en spiseseddel der
forklarer, hvordan samme gruppe kunne
a. Starte deres projekt
b. Organisere arbejdet
c. Få erfaringerne formuleret som forslag til ændringer af Frihedens
relevante kapitel.
Med andre ord, forløbet i sig selv vil være interessant for de der
deltager, erfaringerne for andre, der kunne tænkes at ville installere
den samme pakke senere.

Men ak dog, dette var bare en af de ting, der skete

På mandag sker der (mindst) to vigtige ting.
Der skal eksperimenteres med et andet spisested p.gr.a. den
langsommelige betjening på V.
Triumviratet skal fremlægge deres overvejelser omkring wiki, forum osv.