Re: [LOKALT] Et navn?

I indlæg:sslug@sslug skrevFrank Damgaard :/n

> Bortset fra at det ikke har så meget at gøre med "cafe".
>
> Og det ikke er SSLUG der bestyrer DNS for **.linux.dk
> (men vi har en grupper der står for www.linux.dk)
> Og mail til www.linux.dk er sslug@sslug
> Så det vil være en fordel med et domæne vi selv er herre over.

Nu behøver det jo ikke være et domæne, hvis sslug går med, så er det
mere et navn at sætte foran sslug.dk der skal til.
Hvis sslug sætter wiki op på en af serverne, kunne domænet ganske gratis
være wiki.sslug.dk.
Lidt i tråd med de forskellige virtuelle servere, jeg har forsøgt mig
med den sidste uges tid.

Fordelen ville ubetinget være, at vi ville kunne indgå i det kørende
setup med backup osv., samt at der ikke ville være en afhængighed af
enkeltpersoner eller donationer (til domænebetaling).

Eftersom en del af ideen er, at der skal kunne arbejdes med lidt af
hvert, og midlet er at sætte en ret frit tilgængelig forum/wiki server
op så ville sslug.dk være et meget fint sted at starte.

Problemet er jo så to ting.
1. Vil sslug forlange en eller anden form for formel godkendelse af hvad
der må arbejdes med?
2. Vil sslug forlange at der er en ansvarlig moderator på hvert projekt.
3. Vil sslug forhindre, at der arbejdes med andre styresystemer (BDS,
Windows,...)
osv.
Man kan forestille sig så meget.

Et virtuelt domænenavn kunne i det koncept være sandkassen.