[an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] (none) [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] (none) [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive][an error occurred while processing this directive]
 
[an error occurred while processing this directive] [an error occurred while processing this directive]
Skåne Sjælland Linux User Group - http://www.sslug.dk Home   Subscribe   Mail Archive   Forum   Calendar   Search
MhonArc Date: [Date Prev] [Date Index] [Date Next]   Thread: [Date Prev] [Thread Index] [Date Next]   MhonArc
 

Snakken fra mødet den 10. i sandkassen



De var naturligvis mest kaos, men det lykkedes dog til sidst at få en
mere samlet snak om sandkassen.
Eftersom ingen tog referat af det der ikke var et indkladt møde, er her
lidt efter hukommelsen. Kommenter venligst I andre.

1. Der skal mere struktur på hvordan man kan oprette et nyt projekt.
2. Det skal begrænses hvem der kan få adgang til at oprette og nedlægge
projekter.
3. Der skal ske ændringer i strukturen på fud'en, og wiki-siderne skal
have en overordnet struktur der afspejler forummets.

ad 1.
Et typisk forløb kunne være
a. Snak i forummet, på misc, lokalt eller andre lister om hvad projektet
skal gå ud på.
b. Når ideerne er nogenlunde klar vælges en eller flere personer, der
bliver gjort ansvarlige for projektet. Der oprettes en projekttråd/et
forum i forummet, med samme personer som administratorer, og hvis det
ønskes en side på wiki.
c. De ansvarlige skriver en programerklæring og lægger denne ind som
første indlæg i det oprettede forum. Siden skal evt. referere til
wiki-sidens adresse
d. Projektet kører på livet løs til det dør eller er afsluttet.

ad 2.
Der var i den forløbne uge blevet oprettet et projekt omkring dignitale
signaturer. Ingen vidste hvem der havde oprettet det, eller hvad
formålet med det skulle være. På trods af Runes glæde over dette friske
initiativ, mener jeg at vi nåede frem til at ønske os et lidt mere
organiseret anarki. Det er meget let at smide et oplæg ind, som andre så
bare skal gå i gang med, men ideer har vi nu ikke så svært ved at få,
det er mere deltagelse og egen indsats der skal til.

ad 3.
rune har givet et bud på en tekst til startsiden i emnet "Om sandkassen"
(se:
http://fud.arianeskema.dk/index.php?t=msg&th=9&start=0&rid=1&S=dc71e4ea2
52786092e0e362dd35b3968),
jeg har en anden tekst (se:
http://fud.arianeskema.dk/index.php?t=msg&th=6&start=0&rid=1&S=dc71e4ea2
52786092e0e362dd35b3968)
Kan (og skal) det skrives sammen til en forside?

Jeg har nu lagt lillemor ind som almindeligt medlem, så jeg kan se
forummet med andre øjne (administratoren kommer åbenbart ind på en anden
måde)
Der var (frit efter hukommelsen) følgende forslag til den overordnede
struktur på forsiden:
Forum 1: Sandkassen
Forum 2: Kørende projekter
Forum 3: Nye ideer og anden snak
Forum 4: Spørgsmål og svar

Nogen forslag?

Forum 4: Spørgsmål og svar skulle så gerne ende i en egentlig FAQ på
wiki. Mikkel havde et flot oplæg at vise frem.

PS. Jeg træffes om en god times tid på den rigtige Vagabondos, hvis der
er nogen, der vil høre mere.



 
Home   Subscribe   Mail Archive   Index   Calendar   Search

 
 
Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:55 CEST [an error occurred while processing this directive]
This page is maintained by [an error occurred while processing this directive]MHonArc [an error occurred while processing this directive] # [an error occurred while processing this directive] *