Re: [LOKALT] Snakken fra mødet den 10. i sandkassen

On Tue, 11 Feb 2003 16:49:14 +0100, "E. Sjørlund" <sslug@sslug>
wrote:

>De var naturligvis mest kaos, men det lykkedes dog til sidst at få en
>mere samlet snak om sandkassen.

For lige at trække et par ting frem fra kaos. Der bliv bl.a. rodet
med: mus, fordragsoplæg, lydkort, firewall beskeder, forum, wiki, m.v.

Vi nåede også lige at aftale at kaos fortsætter på mandag den 17/2
kl.?? hvilket sikkert vil sige fra kl. 17 og frem til 21.

>Eftersom ingen tog referat af det der ikke var et indkladt møde, er her
>lidt efter hukommelsen. Kommenter venligst I andre.
>
>1. Der skal mere struktur på hvordan man kan oprette et nyt projekt.
>2. Det skal begrænses hvem der kan få adgang til at oprette og nedlægge
>projekter.
>3. Der skal ske ændringer i strukturen på fud'en, og wiki-siderne skal
>have en overordnet struktur der afspejler forummets.

Jeg vil gerne knytte et par kommentarer hertil.

1. Jeg mener det er nødvendigt at vi ikke bare opretter løse
projektforslag. Projekter skal modnes og formuleres før de oprettes
som reelle projekter. Hvis ikke vi gør det ender vi med en lang liste
af projekter, som aldrig kom i gang og det er demoraliserende.

2. Af punkt 1 følger at man på en eller anden måde skal have en
"tovholder" for at få oprettet et projekt. Jeg kunne måske endda
forstille mig at der var et maximum af projekter man kan tilmelde sig,
for at sikre projekternes overlevelse eller som minimum strukturet
afslutning. Vi kender vel alle til det at man synes et projekt er godt
og interessant og giver tilsagn om deltagelse og inden længe er med
deltager på 10 projekter og ingen af dem får den fornødne
opmærksomhed.

*****
Strøtanker:

Jeg kunne godt tænke mig at vi, evt på mandag, fik startet et projekt
og kom i gang med et stykke arbejde. Jeg kunne forestille mig et
dokumentationsprojekt eller et oversættelses projekt, med en 2-3
deltagere.

Et eller andet der ikke var for stort og som samtidig kunne bruges som
testprojekt på forum og/eller wiki.

Hvor skal et sådan projekt starte? På mandagsmøderne, her på
sslug.lokal, i et forum eller på wiki?

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiken