Re: [LOKALT] Snakken fra mødet den 10. i sandkassen

I indlæg:sslug@sslug skrevKurt
Frederiksen :/n

> Jeg vil gerne knytte et par kommentarer hertil.
>
> 1. Jeg mener det er nødvendigt at vi ikke bare opretter løse
> projektforslag. Projekter skal modnes og formuleres før de oprettes
> som reelle projekter. Hvis ikke vi gør det ender vi med en lang liste
> af projekter, som aldrig kom i gang og det er demoraliserende.
enig

> 2. Af punkt 1 følger at man på en eller anden måde skal have en
> "tovholder" for at få oprettet et projekt. Jeg kunne måske endda
> forstille mig at der var et maximum af projekter man kan tilmelde sig,
> for at sikre projekternes overlevelse eller som minimum strukturet
> afslutning. Vi kender vel alle til det at man synes et projekt er godt
> og interessant og giver tilsagn om deltagelse og inden længe er med
> deltager på 10 projekter og ingen af dem får den fornødne
> opmærksomhed.
helt enig

> *****
> Strøtanker:
>
> Jeg kunne godt tænke mig at vi, evt på mandag, fik startet et projekt
> og kom i gang med et stykke arbejde. Jeg kunne forestille mig et
> dokumentationsprojekt eller et oversættelses projekt, med en 2-3
> deltagere.

> Et eller andet der ikke var for stort og som samtidig kunne bruges som
> testprojekt på forum og/eller wiki.
>
> Hvor skal et sådan projekt starte? På mandagsmøderne, her på
> sslug.lokal, i et forum eller på wiki?

Jeg har prøvet at følge op på de tanker.
Sandkassens forum er reorganiseret, og jeg vil i løbet af natten forsøge
at få sparket et lille oversætterprojekt igang. Har lavet programmet
(XDk), og vil derefter forsøge at planlægge en beskrivelse og lidt todo.
Kommer der protester, sletter jeg det bare igen.