Re: [LOKALT] forbindelse med min server

Preben Bille Brahe a écrit:

Herfra siger nmap nu :

#nmap -p 80 jeanchristophe.dyndns.dk

Starting nmap V. 2.54BETA22 ( www.insecure.org/nmap/ )
Note: Host seems down. If it is really up, but blocking our ping probes,
try -P0

Nmap run completed -- 1 IP address (0 hosts up) scanned in 30 seconds

Jeg antager du har slukket nu, for før sagde den :

#nmap -p 80 jeanchristophe.dyndns.dk

Starting nmap V. 2.54BETA22 ( www.insecure.org/nmap/ )
Interesting ports on 0x50a2e15d.unknown.tele.dk (80.162.225.93):
Port       State       Service
80/tcp    filtered    http

Nmap run completed -- 1 IP address (1 host up) scanned in 3 seconds

- og det tyder ganske rigtigt på et router/firewall-problem. Hvad bruger
du for en router - TDC eller direkte i Linux-boxen ?

Best regards
Preben
--
Solis Sacerdotibus - Preben Bille Brahe
http://www.pbb.dk    mailto:sslug@sslug,

Jeg har slukket før tid !, Jeg har ingen router herhjemme.

Jeg har lavet en dns, udfra administrationsbog
Jeg har installeret en firewall som jeg har ikke konfigurere endnu, men jeg fyre den for en sikkerhed skyld (det er nu lavet).
Har du flere spørgsmål, eller her jeg svaret ved siden af, må du meget gerne skrive igen. Det er helt vildt hvor meget man lære på den måde ( jeg har også en stor handicap ! :-) ).
Jeg er nu på, kl 18.00, jeg siger til når jeg slukker.
Vi skrives
Jean Christophe