Re: [LOKALT] forbindelse med min server

Jean Christophe wrote:

> Jeg har slukket før tid !, Jeg har ingen router herhjemme.

hmm.. kan du skitsere hvordan du er forbundet til internet ? ADSL/Bredbånd ?
Hvad har du af udstyr ? Så må vi tage det eet skridt ad gangen :

DNS virker - og peger på 80.162.225.93 Jeg går ud fra at det er hos dig :-)
Det kan vi verificere hvis du sender en copy af din næste mail direkte til
mig, så jeg kan se headere. Selvfølgelig forudsat at du sender mail ud gennem
samme netforbindelse som din server sidder på.

nmap siger port 80 er filtered - dvs at noget spærrer, foran din webserver.
Jeg har ikke prøvet, men det kunne måske også være at din webserver ikke
lytter på dit netværksinterface ? Det må jeg lige undersøge imens...

> Jeg har lavet en dns, udfra administrationsbog
> Jeg har installeret en firewall som jeg har ikke konfigurere endnu, men
> jeg fyre den for en sikkerhed skyld (det er nu lavet).

Ikke helt forstået - fyre den - altså væk, ud, demised, stone cold dead
(morte) ?

> Har du flere spørgsmål, eller her jeg svaret ved siden af, må du meget
> gerne skrive igen. Det er helt vildt hvor meget man lære på den måde (
> jeg har også en stor handicap ! :-) ).
> Jeg er nu på, kl 18.00, jeg siger til når jeg slukker.
> Vi skrives
> Jean Christophe

Prøver vi en ting ad gangen, skal det nok lykkes ! Nu var jeg der jo ikke i
mandags, ellers kendte jeg nok en del af svarene allerede :-)

Best regards
Preben
--
Solis Sacerdotibus - Preben Bille Brahe