Re: [LOKALT] LTSP med RedHat-9

On Sun, 18 May 2003 15:04:36 +0200
Jean Christophe <sslug@sslug> wrote:

> sslug@sslug root]# netstat -l -p -n | grep 69
> tcp        0      0 127.0.0.1:32769         0.0.0.0:*
> LISTEN    876/xinetd
>
> Men service skulle køre på 192.168.1.1. Hvordan kan jeg ændre det der ?

Ud fra det der så kører tftp ikke. Din grep 69 fanger det 69 der står i 32796

Hvad det er for en service der ligger på 876 ved jeg ikke den står ikke i min
/etc/service

Men du skal ind i /etc/xinetd.d/tftp på serveren og se hvad der står.
Hvis der ikke er nogen /etc/xinetd.d/tftp så er tftp ikke installeret.

Der er sikkert en linje der hedder disable = yes som skal ændres
til disable = no

Så skal du genstarte xinetd med /etc/init.d/xinetd  restart.

--

Poul-Erik Andreasen