Re: [LOKALT] LTSP Spørgsmål

On Fri, 23 May 2003 13:28:31 +0200
Jean Christophe <sslug@sslug> wrote:

> Ask kender mig umidelbart ikke, hvis han siger at man må stille
> spørgsmål :-)
Well, jeg har faktisk overset den mails til ltsp mailingliste, fandt dem
dog lige frem nu :)
Jeg har dog undladt at svare idet jeg ikke helt forstår dit problem og
derudover mangler information, her er lidt spørgsmål til dig:

> I have a question about keyboards.
> The keyboard of server is as client "pc102", even if the server's is
> quiet new (1 year) and the client is quiet old (5 years).
> The server's keyboard is french, the client danish but it's work find.

> The problem is that the client keyboard is missing 4 buttons (letters
> and signs) on row 1 (2 at the end) and 2 (2 at the end)
Ehh mangler dine knapper fysisk eller kan du bare ikke få dem vist på
skærmen ?, kommer de ikke frem, kommer der andre tegn istedet etc.

> lts.conf is like this:
> XkbModel                = "pc102"
> XkbLayout               = "dk"
> XkbRules                = "xfree86"
Er det et USB keyboard eller ligende ?
> the only differens is the server have "fr" insted of "dk"
> I don't think the language is the cause of the problem, mostly that
> the 2 keyboards are different even if they are considered once ?!?
Det er ikke forskellen mellem sprogne der gør det, der er ingen direkte
sammenhæng mellem X-klient på serveren og klienten.
> Do you have any idea ?

> Reply:
> João Gabriel a écrit:
>
>       XkbSymboles        = "us(pc105)"
>       XkbModel           = "pc105"
>       XkbLayout          = "us_intl"
>
> I use this configuration on my lts.conf,
> try XkbSymbols = "dk(pc102)"
>   XkbModel   = "pc102"
>   XkbLayout  =  "dk"
Well, der er jo ikke rigtig den store forskel på hans og din config.

> I tried without succes. The grafik menu refused to start.
> BUT when I am in the login screem, the letters are good. They are just
>
> disappear when I am in gnome or kde !

Hvilke bogstaver er det lige ?

Prøv evt. kun at have "XkbLayout          = dk" i din lts.conf det
funker her.

Hvis du kører ltsp 4.0 så lav en uname -r /opt/ltsp/i386 og se om det
ikke hjælper :)

> Og så en anden :
> Jeg vil lave en backup fra min server til min client ved hjælp af
> rsync ssh. Er der nogen ting jeg skal være opmærksom på ?
> Må jeg godt følge de standard indstillinger, eller er der nogen
> specielt ting ?

Din klient har en harddisk du vil lave backup på ?. Nej det eneste du
skal være opmærksom på er at data skal pakkes på serveren, da du ellers
smadre eller rettigheder fordi maskinerne ikke har samme brugere.
Derudover bliver det et helvede at smide ssh ind i ltsp træet, men det
er dit problem :)

--
Regards

Ask Holme aka kVanQue
Half-time student - Fulltime geek
PGP/GPG keyid 58CE6FE4 - fetch it today, from your local keyserver