Re: [LOKALT] LTSP Spørgsmål

Ask Holme a écrit:

The problem is that the client keyboard is missing 4 buttons (letters and signs) on row 1 (2 at the end) and 2 (2 at the end)

Ehh mangler dine knapper fysisk eller kan du bare ikke få dem vist på
skærmen ?, kommer de ikke frem, kommer der andre tegn istedet etc.

linie 1: op^¨ ^ skulle være å ¨ er rigtigt.
linie 2 : læù* ù skulle være ø og * skulle være ' de to tegn ù og * er dem som jeg har på min server tastatur.

lts.conf is like this:
XkbModel = "pc102"
XkbLayout = "dk"
XkbRules = "xfree86"

Er det et USB keyboard eller ligende ?

Nej, den på serveren er en nyere stick i forhold til den som sidder på klienten

the only differens is the server have "fr" insted of "dk"
I don't think the language is the cause of the problem, mostly that
the 2 keyboards are different even if they are considered once ?!?

Det er ikke forskellen mellem sprogne der gør det, der er ingen direkte
sammenhæng mellem X-klient på serveren og klienten.

Reply:
João Gabriel a écrit:

     XkbSymboles        = "us(pc105)"
     XkbModel           = "pc105"
     XkbLayout          = "us_intl"

I use this configuration on my lts.conf,
try XkbSymbols = "dk(pc102)"
XkbModel = "pc102"
XkbLayout = "dk"

Well, der er jo ikke rigtig den store forskel på hans og din config.

I tried without succes. The grafik menu refused to start.
BUT when I am in the login screem, the letters are good. They are just

disappear when I am in gnome or kde !
Hvilke bogstaver er det lige ?

de danske bogstaver. I login skærm er de der, når jeg tænder for gnome eller kde, så er de væk !
Jeg vil lige tilføje at jeg har en .Xmodmap fil som fungere på begge tastatur, selvom mening var at undgår den.
Jeg tror ikke at filen har noget med sagen at gøre for æ virker.
Kan en dårligt opgradering være skyld i det, fra RH8 til 9 ?, hvis for eks. min server tastatur er ikke en pc102 ?

Prøv evt. kun at have "XkbLayout = dk" i din lts.conf det
funker her.

Hvis du kører ltsp 4.0 så lav en uname -r /opt/ltsp/i386 og se om det
ikke hjælper :)

Resultat:
sslug@sslug root]# uname -s
Linux
sslug@sslug root]# uname -r
2.4.20-8
sslug@sslug root]# cd /opt/ltsp/i386/
sslug@sslug i386]# uname -r
2.4.20-8
sslug@sslug i386]# uname --kernel-release /opt/ltsp/i386
Prøv 'uname --help' for mere information.
sslug@sslug i386]# uname -r /opt/ltsp/i386
Prøv 'uname --help' for mere information.

Og så en anden :
Jeg vil lave en backup fra min server til min client ved hjælp af
rsync ssh. Er der nogen ting jeg skal være opmærksom på ?
Må jeg godt følge de standard indstillinger, eller er der nogen
specielt ting ?

Din klient har en harddisk du vil lave backup på ?. Nej det eneste du
skal være opmærksom på er at data skal pakkes på serveren, da du ellers
smadre eller rettigheder fordi maskinerne ikke har samme brugere.
Derudover bliver det et helvede at smide ssh ind i ltsp træet, men det
er dit problem :)

Jeg har ikke tænkt mig om !, rsync er rigeligt.
Hvordan kan jeg være opmærksom på at data bliver pakket på serveren (du må godt henvise på nogen documentation).

Tak for interessen. Det virker ellers fint !Med venlig hilsen
Jean Christophe.