Re: [LOKALT] linuxparty program 1. udkast

Den Mon, 16 Jun 2003 22:54:47 +0200, skrev Rune Zimmermann:

> Skal vi ikke prøve at få lidt på skrift...
>
> Tid:
> August/september
> En weekend fra fredag aften til søndag aften.
>
> Sted:
> Gerne Roskilde handelsskole hvis vi kan få lov.
>
> Køreplan:
> Fredag -> søndag: lan-spil.
>
> Lørdag formiddag -> lørdag aften: foredrag og workshops.
>
> Lørdag formiddag -> søndag eftermiddag: teknisk vidensudveksling
> (nørderi).
>
> Jeg forestiller mig 4 mere eller mindre fysisk adskilte rum. 1:
> spillebule.
> [...]

Jeg synes ikke at vi skal stoppe linuxparty søndag kl. 14.00, og forvente
at vi er færdig med at ryde op og på vej ud af døre omkring kl. 17.00
(helst før).

Ellers har jeg ikke så meget at bemærke til dit forslag - Rune (læs:
jeg er enig)

Herunder har jeg skrevet lidt, men er ikke blevet færdig (du er velkommen
til at fortsætte på teksten).

mvh.
Morten
================================================================= Forslag
til Linuxparty - hjemmeside
===================================

Overordnede tanker:

Tanken med et linuxparty er give linuxbrugere en mulighed for at mødes og
udveksle erfaringer.

SSLUG har i mange år været kendt for installfester, hvor der gives
hjælp til at installere linux. Linuxparty er en udvidelse af
installfesterne, hvor linuxbrugere kan få hjælp til at komme videre med
deres linuxdistribution. Det er tanken at denne hjælp skal ske mellem
deltagerne på eget initiativ, hvorfor vi ved tilmeldingen ønsker oplyst
linuxnivauet.

SSLUG har i mange år været kendt for at foredrag omkring linux.
Linuxparty vil forsøge at udvikle foredragene, således at linuxbrugeren
får mulighed for at tage sin maskine med til foredraget. Foredraget vil
tage udgangspunkt i "Hør og gør". "Hør" først en teoridel; "gør" er
bindemidlet mellem teori og praksis, når vi følger anvisningerne fra
tavlen og videokanonen fra foredragsholderen. På denne måde bliver teori
til praksis.

Et linuxparty er opdelt efter interesseområder, hvorfor du kan vælge at
besøge følgende rum: - spillebule (primært netværksspil og opsætning
af disse) - Nørderi (Erfaringsudveksling mellem deltagerne på eget
initiativ. Der findes ikke nogen dagsorden). - "Hør og gør" (foredrag og
hands-on foreskellige teknikker/værktøjer) - Begynderhulen (for dig som
skal have installeret linux og ønsker hjælp).

NB: Vi forudsætter at du som deltager selv medbringer din egen maskine og
at den har en sådan modenhed, at vi ikke skal forvente at kæmpe med
hardwareproblemer. Computere med i686-processorer er et godt bud på en
moderne maskine.