Re: [LOKALT] mig ikke forstår https

man, 2003-07-07 kl. 18:24 skrev Jean Christophe:

> Jeg har lavet min egen certifikat.
> Hvis jeg skriver min adress : http://jeanchristophe.dyndns.dk Jeg kan
> komme ind på min hjemmeside.
> Hvis jeg skriver : https://jeanchristophe.dyndns.dk, jeg får vist en
> test page som siger at det hele er i orden, og at jeg skal bare
> overskrive denne side med min egne. Hvor er den hen ?, jeg kan bare ikke
> finde den !

Kører du med virtuelle hosts?
I givet fald mener jeg man kan angive portnr. på dem.

Noget á la:

<VirtualHost "din servers ip":443>
        ServerName jeanchristophe.dyndns.dk
        ServerAdmin "en email"
        DocumentRoot /var/www/din hjemmesides folder/
        ErrorLog /var/log/stien til din log
        CustomLog /var/log/stien til din log combined
</VirtualHost>

Prøv det.

> Der står også at en https kør på 443 og ikke på 80.
> I min grafik værktøj, ændrer jeg porten 80 til 443, og jeg får dette
> besked når jeg lave en genstart :

Det skal du ikke. Det er default porten for din webserver, og det er jo
stadig port 80.

> Jeg har haft lavet om hos min udbyder og skrevet i url'en https.....
> Jeg har fulgt på punkt og prik redhat manual !

Hmm.. ;-)

> Hvad skal jeg gøre for:
> 1 gør det muligt for at komme ind på min hjemmeside ved at skriv
> https://jeanchristophe.dyndns.dk
> 2 gør det umuligt at komme ind på min hjemmeside ved at skriv
> http://jeanchristophe.dyndns.dk

Prøv ovenstående.

> Bliver det ligeså sjov når nu jeg skal i gang med .htaccess ?

Jeps :-)

Hvis du vil have bedre hjælp må du altså skrive til
sslug@sslug eller sslug@sslug
Det er der eksperterne sidder.
Jeg har ikke den store erfaring med https/ssl.

Mvh.
Rune Z.