Re: [LOKALT] LinuxParty FAQ og Regler

On Thu, 16 Sep 2004 22:58:44 +0200, E. Sjørlund <sslug@sslug> wrote:

>Du er mig noget restriktiv. Hvorfor lave regler, som vi så skal til at rende
>rundt og sørge for bliver overholdt.

Der er flere grunde til at lave det restriktivt.

1. Sidste år gik vi med maskiner, skærme o.s.v mellem folk der sov på
gulvet. Det var uhensigtsmæssigt og farligt. Risikoen for at nogen
taber en skærm e.l. ned i hoved på en sovende er faktisk ret stor, når
x antal mennsker skal pakke samme. Det var sidste år en slalom mellem
tasker, soveposer, tomme flasker, og sovende, da der kun var en smal
gang rundt om bordene. Specielt synes jeg det var et problem natten
mellem lørdag og søndag, hvor mange pakkede sammen og skulle ud med
alle deres ting.

2. Det er ikke særligt sjovt at sidde og nørde, med småfisende,
snorkende og bøvsende liggende rund om benene på en. Hvis det er
forbudt på forhånd kan man bare sparke til idioterne uden dårlig
samvitighed.

3. Der er også en CYA efekt. Folk er gjort opmærksom på at de ikke må
ligge der og så er den ikke længere.

Alternativt kan man halvere antallet af pladser i hvert rum og så
afsætte plads langs en væg til rod, ravelse og sovende, men det løser
ikke problemet med at de ligger og småfiser, snorker og bøvser i deres
søvn.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen