Re: [MOEDE] Vi efterlyser foredragsholdere til Linuxparty iRoskilde den 22.-24. Oktober 2004

E. Sjørlund <sslug@sslug> writes:

> Har du lyst til at fortælle andre om et emne, er pladsen og deltagerne
> tilstede fra fredag den 22.10. kl 21 til søndag den 24.10 kl 14.

Jeg har egentligt også et weekendarrangement i Skuldelev samme weekend
og den letteste måde at komme til Skuldelev fredag aften efter klokken
2030 er tilsyneladende med kano (Der er såmend ikke længere at gå fra
havnen end fra Kirken til det sted jeg skal hen).

Men jeg stiller gerne op til et eller andet fredag aften/nat. Jeg skal
jo have luftet t-shirten fra sidste år.

> Der er ingen krav og begrænsninger, du lægger selv det niveau du mener er
> passende, der skal nok være andre, der kan supplere med flere oplysninger
> eller stille spørgsmål.

Ideer til hvad jeg kunne tale om:

Kend dine protokoller - Lær at snakke SMTP, HTTP, NNTP og IMAP

Perl - Fra 'Hej verden' til simpelt CGI.

Perl, nu bliver det mystisk - Perl Golf og andre sorte sider af perl.

RegExp Work-shop - Hvordan lærer man regulære udtryk?

Licenser - Den ideologiske forskel på GNU og BSD.

Debian har jeg vel ligesom talt om før, men det kan jeg ogsa sagtens
sige noget om.

Med hensyn til regulære udtryk så vil jeg godt lægge lidt op til lige
så meget at diskutere hvordan pokker man forklare regulære udtryk som
at lære fra mig. Det bliver let så tørt og jeg har nemlig ikke nogen
god ide til hvordan man præsentere stoffet.

--
 Peter Makholm     |                                              What if:
 sslug@sslug |                Tanenbaum had convinced Linus that his