Re: [LOKALT] Re: [MOEDE] Vi efterlyser foredragsholdere tilLinuxparty i Roskilde den 22.-24. Oktober 2004

E. Sjørlund <sslug@sslug> writes:

> Jeg er ikke helt med. Kan du snakke efter kl 20:30 eller skal du lave noget
> i Skuldlev kl 20:30

Da jeg alligevel ikke kan komme til Skuldelev i løbet af aftene så har
jeg hele fredag aften/nat i Roskilde. Så må jeg tage den første bus.

> Er det ikke nærmest for programmører? Der er næppe så mange, der vil komme
> til at arbejde direkte med protokollerne, men du mente det måske også mere
> generelt?

Det skulle ikke være på et niveau så man kan implementere en server
eller en klient for protokollerne. Mere at man kan debugge hvad der
sker enten ved at telnette til serveren eller kikke på et tcpdump.

Hvis man skal debugge sin postfix-opsætning kan det være smart at
kunne se præcis hvad postfix modtager og sender. Har man problemer med
sin apache kan det være rart at kunne se præcist hvad mime-typen
bliver sat til og hvordan en cookie bliver sat.

Jeg bruger det mest som systemadministrator og webprogrammør.

> Det lyder mere alment og direkte anvendeligt for mange.

> Det kan du sikkert slet ikke styre udenom, hvis jeg kender dig ret.

Hvis jeg i første foredrag sætter mig nogle meget faste mål kan jeg
sagtens gemme Scwartzian Transformations, Closures og hvorfor $|++ er
sjovere end $.++ til et mere advanceret foredrag.

> Har du et bud på, hvornår du kunne tænke dig at snakke om Perl, så sætter
> jeg dig på listen.

Et tidspunkt mellem klokken 2100 fredag og klokken 0700 lørdag.

--
 Peter Makholm     |      There are 10 kinds of people. Those who count in
 sslug@sslug |                            binary and those who don't