PHP - foredrag på mandag

Hej alle

Kurt synes at vi skulle have et foredrag på mandag. Hermed vedlægger jeg den
tekst som jeg har sendt til www_admin.

Det betyder at jeg faktisk har lagt beslag på hele aftenen. Vi plejer at
starte kl. 17.00 og jeg tænkte faktisk på, at vi kunne være os selv fra
17.00 til 17.30. Derefter kan folk vælte ind.

Jeg forventer at foredragslokalet bliver i lokale 128, som vi plejer at være
i.

Endvidere har jeg forsøgt at sende en mail til Nis, men fik mailen retur.
Nis kan du ikke henvende dig, hvis det stadig har din interesse - der kan
godt blive plads til dig også.

PHP ? Et begynderforedrag

Under dette foredrag vil du få kendskab og ?kom i gang? information til PHP
og henvender sig derfor til begynderen og for dem som ikke har programmeret
før. PHP blev oprindelig udviklet til at lave simple ting til hjemmesiden
af danskeren Rasmus Lerdorf i 1995. Den seneste version 5 af PHP kan
håndtere advanceret muligheder som flere af de store programmeringssprog,
men PHP er stadig et godt sprog for begynderen.

Hvis du har en bærbar eller computer med til foredraget, vil du have muliged
for at teste nogen af de eksempler som bliver gennemgået under foredraget.

Program for dagen:
=============
Kl. 17.30 ? 19.30: Opstilling af din computer til foredraget. Du kan også få
hjælp til at installere php og ellers deltage i vores hyggelige linuxsamvær
i Sandkassen i Roskilde.
Kl. 18.30     : Bestilling af Pizza
Kl. 19.00 ? 19.30: Spisning
Kl. 19.30 ? 21.00: Foredrag

Program for foredraget fra kl. 19.30
1)Kort historie om PHP
2)Hello World
3)Gennemgang af varialber
4)Gennemgang af egne funktioner
5)Bliv bekendt med manualen
6)Gennemgang af de indbyggede kommandoer
7)Evt. PEAR og fremtiden med PHP5

"Keep it simpel - Stupit"
-- Ukendt forfatter, men god leveregl på nettet