Klage fra RHS til Sandkassen

Jeg har modtaget følgende klage:

--- citat start ---
ok - men så må jeg viderebringe en klage fra lærer og studerende på
dagholdet. De klager over, at I

- efterlader pizzabakker, så lokalet lugter næste morgen
- bruger af deres kaffe
- fjerner netkabler

så jeg vil gerne bede jer om at rydde op efter jer (rengøring er om
eftermiddagen, og I må også godt tørre tavlen ren) og selv medbringe
kaffe og kabler, der skal bruges.

--- citat slut ---

Jeg har svaret:

--- citat start ---

Det forstår jeg faktisk ikke.

Vi har altid selv kabler med og vi drikker _aldrig_ kaffe.

Jeg vil ikke afvise at der har været tilfælde hvor pizzabakker er
kommet i skraldespande. Som hovedregel sørger jeg personligt for at de
kommer ud i de store sække som aftalt for lang tid siden. Jeg husker
ikke mere med hvem.

Tavlen tørre jeg som hovedregel også selv af for det vi har skrevet,
men kun det som vi har skrevet. Jeg ved jo ikke om det der ellers står
på den skal bruges. Jeg har i anden sammenhæng fået besked på at lade
resten stå. Heller ikke her vil jeg afvise at det smutter ind i
mellem.

Men jeg skal viderebringe klagen med det samme og på næste møde
indskærpe reglerne for folk.

--- citat slut ---

Lad os så håbe dette er undtagelsen der bekræfter reglen. Vi vil ikke
fremover have klager så her er reglerner stillet op:

1. Vi medbringer selv alt det udstyr vi skal bruge.
2. Det der måtte ligge i lokalet tilhører dagholdene og må ikke røres.
3. Pizza bakker o.l. tages ud i de sorte sække på gangen.
4. Tavlen rengøres for vores skriverier.
5. Lokalet efterlades mindst i samme stand som vi modtog det og helst
lidt bedre.
5. Dører og vinduer lukkes og lyset slukkes.

Alle hjælper til med at det overholdes.

Reglerne er hermed indskærpet. Og lad os så håbe vi ikke får flere af
den slags klager.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen