Re: [LOKALT] Forslag til dagsorden for Mandag den 17.1.2005

"E. Sjørlund" wrote:

> [...]

... klip....

> 1. En forening, som skal have mindst 5 medlemmer
> 2. Vedtægter (han ville gerne hjælpe)
> 3. Et godt formål.
>
> Da han hørte om konceptet "Alle kan komme og nørde med", kategoriserede
> han det som et socialt foretagende. Det gør, at der snarere kan gives
> tilskud, end der vil blive opkrævet betaling.
>
> Måske er det mere i den retning vi skal forsøge os?

Det er absolut en mulighed. Men spørgsmålet er stadig omkr. lokale-mulighed.
NOrmalt anvendes kommunens lokaler også i LOF/AOF regi. (det ved jeg, da jeg
har været lærer for LOF).

Jeg tror også at vi kan få os "kringlet" udenom reglen, at der skal være
betaling. Med tilskud, mener Roskilde kommune, at vi får tilskud, fordi vi
låner deres lokaler, som de under andre omstændigheder skulle have betaling
for. Om det er en korrekt antagelse ved jeg ikke.
Men jeg synes at vi skal tale sammen på mandag og komme med alle relevante
spørgsmål, som jeg så kan stille til kommunens mand.
Vi kan også sagtens lave to parallel-forløb - LOF/AOF eller Roskilde
kommune.

/Morten

--
"Some people have told me they don't think a fat penguin really embodies the
grace of Linux, which just tells me they have never seen a angry penguin