Re: [LOKALT] Skal vi forsøge at få vore s egen li ste?

On Wed, Jan 12, 2005 at 03:06:18AM +0100, E. Sjørlund wrote:

> [...]
> kunne ske efter ønske, nye lister skulle ikke annonceres (det ville være
> lokagruppens egen opgave), og især ikke arkiveres, da deres indhold
> næppe vil interessere andre end netop gruppedeltagerne selv.
> Hvis indlæg slettedes efter fx. 4 uger, kunne man vedtage, at lister
> uden indlæg mere eller mindre automatisk bliver nedlagt (lidt praktisk
> holdning til ferieperioder osv. men ideen).

> Jeg synes egentlig allerede, at sslug.møde viser, at der er et behov for
> at kulturkafeen og symbion-folket får en adgang til en letvægtsliste.

Jo, men folk disse steder har endnu ikke givet ønske om en liste,
men det kan være de blot skal have et "skub". :)

> [...]
> Til det har jeg kun to ting at sige.
> Det første er, at listerne er til brug for kommunikation, der dybest set
> kun har interesse for den enkelte lokalgruppes deltagere.
> Det andet, at sslug jo netop med sin nye officielle #sslug har forladt
> princippet om at samle og vogte over kompetancen. Spredningen af viden
> er blevet formålet, og alle midler, der kan tjene det formål, er velegnede.
>
> (Men det er egentlig ikke min mening at starte den debat, jeg løb bare
> lige over i begejstring over de nye principper, der er indført).

Der er jo  "nye pcincipper" og  hjælpe- og vejledningssider på vej.
se http://wiki.sslug.dk/LokalGrupperISSLUG
Måske der her skulle tilføjes at en "officiel" SSLUG lokalgruppe
børhave  mulighed for egen postliste/newsgruppe og evt.
egne websider hosted på SSLUG ?

postliste/news kan allerede laves, hvorimod websider mangler
noget software, f.eks. et CMS system.

--
mvh Frank Damgaard  |