Re: [LOKALT] Skal vi forsøge at få vores egen liste?

Erling Sjørlund skrev:

> Min ide var, at man på en mere luftig newsserver kunne tillade sig
> at oprette og nedlægge lister meget mere fleksibelt, end på den
> officielle news.sslug.

Oprettelse og nedlæggelse af nyhedsgrupper på "news.sslug.dk" er
forholdsvist trivielt (selv jeg kan finde ud af at gøre det :-).  Det
er integrationen med postlisterne og webarkivet (og den deraf kommende
beskyttelse mod skidtpost) der kræver en lille smule mere.

Har du prøvet at skrive til bestyrelsen og bede om at få oprettet en
nyhedsgruppe.  Med den nuværende, væsentligt mindre konservative
bestyrelse vil jeg tro at et fornuftigt navn og en tekst om gruppen
der kan indsættes på <http://www.sslug.se/tilmeld> er nok til at få en
ny gruppe oprettet.  Hvad med det her:

   sslug.lokalt.roskilde - Nyhedsgruppe for Sandkassen i Roskilde.

Kan det ikke bruges?  Når jeg kalder gruppen "...roskilde" og ikke
"...sandkassen" er det for at folk der kommer fra Roskilde, men ikke
kender Sandkassen, lettere kan finde den.

Jacob
--
Harddiske er binære enheder: Enten er de nye, eller også er de fyldt op.